Sedmeročlana komisija koju čine predstavnici Sindikata obrazovanja, Pedagoškog zavoda i Skupštine USK obišla je sve školske ustanove na području Kantona te je prikupila informacije o broju učenika, nastavnog kadra, ali i stanju školskih objekata.
Terenski rad
Kako saznajemo nakon terenskog rada, trenutno se radi na selekciji prikupljenih podataka. Ono što se od ovog izvještaja očekuje jeste i konačno utvrđivanje broja nastavnika, ali i učenika u školama.
Dok se broje djeca u školama, njihovi roditelji donose odluke o odlasku u inozemstvo. Nakon prvog polugodišta škole Unsko-sanskog kantona su ostale bez 673 učenika, među kojima prednjače oni iz Cazina i Bihaća. Uz nekoliko odjeljenja manje upisanih prvačića, dolazi se do broja od oko 6.000 učenika manje u osnovnim i srednjim školama u posljednjih nekoliko godina.
– Prvi put ne mogu da radim projekciju za naredne tri godine, da planiram koliko ćemo imati odjeljenja i đaka. Ne mogu da planiram ni za septembar jer će se možda neko odjeljenje rasformirati – kaže nam Belmana Trivunić, direktorica Osnovne škole „Harmani I“.
U školama skoro svakodnevno pišu ispisnice za djecu koja odlaze. Posljedica je to iseljavanja porodica, što i predstavlja najveći rizik u normalnom funkcioniranju jednog društva.
– Rješavanje uzroka takvog stanja bi zbog budućnosti ove zemlje trebao biti prioritet u radu svih institucija vlasti – smatra Ilda Alibegović, zastupnica u Skupštini Unsko-sanskog kantona.
Kakva će slika Unsko-sanskog kantona biti za desetak godina, prema aktuelnim trendovima, malo je mjesta za optimizam. Rijetki su oni koji vjeruju da će preporuke Komisije koja je analizirala stanje u školama dovesti do stvarnih promjena u obrazovnom sistemu.